Vladimíra G. (neregistrovaný uživatel)

Dobrý deň p. doktorka, prosím Vás o bližšie informácie, resp. Váš názor k môjmu zdravotnému problému. Mám 42 rokov a asi 8 mesiacov mám trvalý tinnitus v ľavom uchu (zvuk pulzujúce šumenie). Užívam tabletky Betahistin 240 mg 2x denne a Tebokan 40 mg 2x denne. Vyšetrenie u ušnej lekárky je v poriadku, na neurológii taktiež . Občas mávam bolesti hlavy a závraty (prudké, ale trvajúce len niekoľko sekúnd). Za celé obdobie som mala naozaj len pár dní, kedy som tinnitus nemala (inak ho mám stále, nepretržite). Bola som od neurológa odoslaná na MR mozgu s výsledkom: „Viacnásobný kontakt ľavého VII a VIII nervu s gracilnejšou cievnou vetvou cca 3 mm od výstupu z mozgového kmeňa a tiež vo vnútornom zvukovode – nemožno vylúčiť neurovaskulárny konflikt. Miera kortikálna atrofia. Inak v norme.“ Prosím Vás mohli by ste mi vysvetliť, čo tento nález znamená a či sa dá tinnitus nejako odstrániť? Tiež neviem, či kortikálna atrofia je závažný príznak. Stanovisko môjho neurológa ešte neviem, ale určite bude dlho trvať, kým budem objednaná. Ďakujem pekne za odpoveď.

MUDr. Alena Cabalová odpověděl