Prokopová (neregistrovaný uživatel)

Dobrý den, syn 9 let, dyslexie, dysgrafie, dysorografie, dyspraxie, poruchy chování-občas nervní záchvaty,když mu něco nejde, susp.ADHD. (hyperaktivní je minimálně, spíše je hodně dětský + hodně výrazná porucha pozornosti) Chodí do spec. třídy pro děti s poruchami učení. Nechali jsme mu udělat EEG (pro zjištění, zda je nutné medikovat(z důvodů ztrácení pozornosti), jak si přeje škola) EEG proběhlo v soukromém pracovišti, zde jsme dostali jen papír s výsledkem, bez slovního vysvětlení. Prosím tedy jestli se dá popsat, co znamená: základní rytmus vysoká amplitudově nestabilní alfa 7, 5-8Hz, fokálně extrémně vysoká TO sin a velmi časté epizody nepravidelných delta nebo superponovanou alfa. časté mrkání a svalovaá aktivita, nejspíš i KGP. AAR+. méně se tlumí v laterálních svodech. velmi pomalé čtení s multifokální zvýšenou delta ve všečch okrajových svodech. při tichém čtení ložiskově zvýšená delta FT kx a T sin. počítání-alfa se zrychluje téměř o 1 Hz. Raven 3x 4/0 s výrazným zvýšením difusním a ložiskovém měnícím lokalitu.  HV:klesá delta a stoupá alfa.
HOCHAFA: 7Hz za 26 v 4/1, 10Hz: 40 v 4/1, 14 Hz 33 v 3/1!! a 20 Hz: 42 v 4/0. Záznam vzhledem k věku výrazně abnormální. ALe v jakém smyslu abnormální? potvrzuje tento náled ADHD(LMD)? je indikací k medikaci? (např. straterra?) Doktor doporučil ,,pouze,, užívat pyridoxin, magnezium a kyselinu listovou. takto činíme již od začátku prosince, ale změna žádná. pozornost (u písemky, ukolu) vydrží max. 5min, pak ho i maličkost vyruší (i pouhá jeho myšlenka na něco jinýho)..po napomenutí se opět chvíli věnuje učivu a zase po pár minutách již nevnímá..pololetní práce ve škole píše 3 hodiny. výsledkem je dobrá známka, ale za ty tři hodiny pí.asistentka musí stokrát tlesknout/ťuknout do stolu,aby zase začal vnímat..jinak je to hodný a rozumný kluk. děkuji mockrát. Prokopová

MUDr. Alena Cabalová odpověděl